X
تبلیغات
تالبوت - درباره تسمه تايمينگ پژو 405 - پارس و سمند ، بيشتر بدانيم !

۳ دي‌وي‌دي
با قیمت مناسب


تعداد دی وی دی : ۳

مجموعه ای فوق العاده شامل ۲۱ سی دی و یا ۳ عدد دی وی دی از سری آموزشهای ویدیویی تعمیرات انواع خودرو های ایرانی و خارجی و موتورهای دیزل همراه با کتابهای آموزشی الکترونیکی(PDF) مکانیک خودرو و مکانیک سیالات و …

 

مجموعه فوق شامل موارد زیر می باشد:

CD1: سی دی آموزشی شرکت بوش
CD2: مجموعه بسیار عالی و فوق العاده آموزش ویدیویی تعمیرات خودروی پراید CLCCD3: شامل ۳ فیلم آموزشی مجموعه بی نظیر Deflated Tyre Detection و آموزش کامل و عالی موتور EW12J4 شرکت پژو فرانسه و فیلم ویدیویی آموزش تعمیرات گیربکس اتوماتیک AL4 (سرفصل اصلی انتقال قدرت اتوماتیک دانشجویان مهندسی مکانیک خودرو)
CD4: فیلم ویدیویی فوق العاده آشنایی با سیستم هیدرو پنوماتیک و عملکرد اجزاء فرمان خودرو زانتیا شرکت سیتروئن
CD5: فیلم ویدیویی کمیاب اتصالات برقی پژو ۲۰۶ (قسمت اول)
CD6: فیلم ویدیویی کمیاب اتصالات برقی پژو ۲۰۶ (قسمت دوم و سوم) و اجزاء داشبورد پژو ۲۰۶
CD7: فیلم ویدیویی آموزش کامل تعمیرات خودروی پیکانCD8: فیلم ویدیویی آموزش کامل تعمیرات سیستم ترمز اتومبیل پراید
CD9: سی دی مراحل تولید یک کامیون از ابتدا تا انتها بصورت مالتی مدیا و کاملا تصویری و بسیار عالی
CD10: فیلم ویدیویی سیستم تعلیق و تنظیم موتور و سوخت رسانی پرایدCD11: فیلم آموزشی بازکردن، تست و عیب یابی و بستن موتور سواری مزدا ۳۲۳ مدل F/L و GLX قسمت اول با کیفیت بسیار عالی
CD12: فیلم آموزشی بازکردن، تست و عیب یابی و بستن موتور سواری مزدا ۳۲۳ مدل F/L و GLX قسمت دوم با کیفیت بسیار عالی
CD13:شامل ۳ فیلم آموزشی فیلم ویدیویی The EW10 Engine And The 206 Type S16/GTI و فیلم آموزشی کار بر روی پژو ۲۰۶ و فیلم آموزشی بسیار عالی کار بر روی مدار خنک کننده
CD14: فیلم آموزشی سیستم هیدرو پنوماتیک خودروی زانتیا بخش تعلیقات و زوایای چرخها
CD15: آموزش کامل نصب و راه اندازی کولر پژو آردی
CD16: فیلم ویدیویی آموزش کامل تعمیر گیربوکس و دیفرانسیل اتومبیل پرایدCD17: فیلم ویدیویی آشنایی و عیب یابی با سیستم سوخت رسانی انژکتوری خودروی پراید مدل ساژم
CD18: فیلم ویدیویی آشنایی و عیب یابی با سیستم سوخت رسانی انژکتوری خودروی پراید مدل کیا
CD19: شامل ۴ قسمت به شرح ذیل:
قسمت اول: مجموعه کامل و عالی عیب یابی خودروی پراید (تمامی مدلها) بصورت مالتی مدیا
قسمت دوم: مجموعه ۱۳ کتاب الکترونیکی بسیار عالی و نایاب مهندسین مکانیک شامل: (۱- دینامیک مریا ۲- انتقال گرما هولمن ۳- ارتعاشات مکانیکی تامسون ۴– تشریح کامل مقاومت مصالح پوپوف قسمت اول ۵- تشریح کامل مقاومت مصالح پوپوف قسمت دوم ۶– مکانیک سیالات استریتر ۷- کنترل اتوماتیک ۸- کنترل نرمن نایس ۹- کنترل اگتا ۱۰- استاتیک مریام ۱۱- تحلیل سازه ها ۱۲- طراحی اجزاء ۱۳- ترمودینامیک ون وایلن)
قسمت سوم: مجموعه بسیار عالی و نایاب کتابهای الکترونیکی استاندارد آموزشهای تعمیراتی شرکت ایران خودرو و سایپا شامل کتابهای:
۱- معرفی قطعات سیستم سوخت رسانی و جرقه SAGEM S2000 2- راهنمای تنظیمات و سرویس ها (پژو پرشیا) ۳- راهنمای آزمایش سیستم سوخت رسانی موتور L6A 4- راهنمای نقشه های الکتریکی پژو پرشیا ۵- کاتالوگ قطعات یدکی ۶- دفترچه کد ایراد تعمیرات پژو ۲۰۶ ۷- راهنمای تعمیرات الکتریکی پژو پارس ۸- راهنمای تعمیرات مکانیکی پژو پارس (قسمت ۳) ۹- دفترچه زمان استاندارد تعمیرات پژو ۲۰۶ ۱۰- معرفی و عیب یابی سیستم BSI و ایموبیلایزر ۱۱- معرفی و عیب یابی سیستم سوخت رسانی و جرقه MM1AP 12- راهنمای تعمیرات گیربکس اتوماتیک AL4 13- راهنمای تعمیرات گیربکس معمولی (MA5) پژو ۲۰۶ ۱۴- راهنمای تعمیرات تجهیزات جانبی پژو ۲۰۶ ۱۵- راهنمای تعمیرات موتور TU3JP/K پژو ۲۰۶ ۱۶- راهنمای تعمیرات سیستم تعلیق پژو ۲۰۶ ۱۷- نقشه های الکتریکی پژو ۲۰۶ ۱۸- راهنمای تعمیرات تجهیزات الکتریکی جانبی پژوه ۲۰۶ ۱۹- کتابچه تخصصی نقشه های برقی پژو ۲۰۶ مولتی پلکس ایران ۲۰- راهنمای تعمیرات و سرویس خودروی سمند (بخش ۱۲) این کتابچه شامل توضیح قسمتهای قطعات و اجزاء الکتریکی برای خودروی سمند می باشد. ۲۱- راهنمای تعمیرات و سرویس خودروی سمند (بخش ۱۱) این کتابچه شامل توضیح قسمتهای بخاری و تهویه هوا (کولر) برای خودروی سمند می باشد. ۲۲- راهنمای تعمیرات و سرویس خودروی سمند (بخش ۱۰) این کتابچه شامل توضیح قسمتهای صندلیها، سیستم کمربند ایمنی، تجهیزات داخلی برای خودروی سمند می باشد. ۲۳- راهنمای تعمیرات و سرویس خودروی سمند (بخش ۸ ) این کتابچه شامل توضیح قسمتهای ترمزهای جلو، ترمزهای عقب برای خودروی سمند می باشد. ۲۴- راهنمای تعمیرات و سرویس خودروی سمند (بخش ۷) این کتابچه شامل توضیح قسمتهای فرمان برای خودروی سمند می باشد. ۲۵- راهنمای تعمیرات و سرویس خودروی سمند (بخش ۶) این کتابچه شامل توضیح قسمتهای تعلیق جلو، تعلیق عقب برای خودروی سمند می باشد. ۲۶- راهنمای تعمیرات و سرویس خودروی سمند (بخش ۵) این کتابچه شامل توضیح قسمتهای جعبه دنده، کلاج، پلوسها، مکانیزم اهرم دسته دنده برای خودروی سمند می باشد. ۲۷- راهنمای تعمیرات و سرویس خودروی سمند (بخش ۴) این کتابچه شامل توضیح قسمتهای سیستم خنک کننده و سیستم اگزوز و منیفولد اگزوز برای خودروی سمند می باشد. ۲۸- راهنمای تعمیرات و سرویس خودروی سمند (بخش ۳) این کتابچه شامل توضیح قسمتهای سیستم سوخت رسانی و سیستم ورودی هوا برای خودروی سمند می باشد. ۲۹- راهنمای تعمیرات و سرویس خودروی سمند (بخش ۲) این کتابچه شامل توضیح قسمت موتور برای خودروی سمند می باشد. ۳۰- دانشنامه سطح پیشرفته تعمیر و نگهداری وسائط نقلیه موتوری ۳۱- راهنمای تعمیرات و سرویس خودروی سمند (بخش ۱) این کتابچه شامل توضیح قسمت ابزار مخصوص برای خودروی سمند می باشد.
قسمت چهارم: مجموعه ای شامل مولد قدرت بصورت برنامه و انیمیشن و کتاب الکترونیکی
CD20: فیلم مستندی بسیار عالی و زیبا از خودروهای جهان بمدت ۵۷ دقیقه (پیشنهاد میکنم حتما نگاه کنید)
CD21: فیلم ویدیویی آموزش تعمیر موتور خودروی پراید

روش خرید: برای خرید پکیج آموزشی  مکانیک خودرو  پس از کلیک روی دکمه زیر و تکمیل فرم سفارش، ابتدا محصول یا محصولات مورد نظرتان را درب منزل یا محل کار تحویل بگیرید، سپس وجه کالا و هزینه ارسال را به مامور پست بپردازید. جهت مشاهده فرم خرید، روی دکمه زیر کلیک کنید

 



تاريخ : دوشنبه دوازدهم تیر 1391 | 21:27 | نویسنده :

كار تسمه تايمينگ چيست ؟ اين تسمه كه در قسمت داخلی، دارای دندانه های عرضی ( عاجدار) است، توسط پولی دندانه دار سر، ميل لنگ به حركت در آمده و عامل گردش پولی دندانه دار ميل بادامك در قسمت سر سيلندر موتور ميباشد. گردش ميل بادامك نيز به نوبه خود باعث بالا و پايين رفتن سوپاپها در جايگاهشان در زمان معينی كه نياز است به محفظه احتراق موتور ،سوخت و هوا وارد شود و يا دود خارج گردد ، ميشود. اين زمان معين و مشخص را TIME ميگويند . در خودروهای قديمی از چرخ دنده و يا زنجيری شبيه به زنجير دوچرخه ولی بصورت چند قلو برای گرداندن ميل بادامك كه كار آن باز و بسته نمودن سوپاپها ميباشد، استفاده ميشد. چرخ دنده و زنجير باعث ازدياد صدا و وزن در موتور خودرو ميگرديد. خودروهای جديد، برای افزايش قدرت و كاهش مصرف سوخت ،دارای موتور های با تراكم بالا ميباشند و معمولا تاج پیستون ( سر پيستون) صاف است . در صورت خرابی دندانه ها و يا بريدن تسمه مذكور ، ميل بادامك اصطلاحا از تايم افتاده و سوپاپهايی كه نابهنگام باز شده و پايين آمده اند با سطح بالای پیستون برخورد می نمایند. و عاملی برای خرابی پیستون وکج شدن سوپاپها و يا خرابی سیلندر و سرسیلندر و شاتونها خواهد شد در اين وضعيت موتور خاموش شده و تا تعمير كلی و نصب تسمه جديد روشن نمیشود. ضمنا تا رفع مشكل باید از استارت زدن بيهوده موتور ، برای جلوگيری از آسيب بيشتر پرهيز كرد .عواملی که باعث كوتاه شدن عمر و يا پارگی تسمه و یا کنده شدن دندانه های آن و نهايتا باعث خارج از تايم شدن موتور قبل از موعد مشخص شده میگردند عبارتند از :
1- استفاده زیاد از دورهای بالای موتور بخصوص در دورهای بیش از 4000 دور در دقیقه و انجام شتابگيری ناگهانی مثبت TAKE OFF و يا كاهش شتاب ناگهانی منفی با استفاده از موتور .
2- عدم استفاده از دنده متناسب با قدرت و سرعت خودرو، اصطلاحا دنده مرده در سربالائی ها و یا هنگام عبور از موانع ، باعث فشار نا متعارف بر روی سوپاپهای موتور و در نتيجه مقاومت ميل بادامك برای گردش روان توسط این تسمه میگردد.
3- خرابی بلبرينگ هرزگرد تسمه سفت کن و گیرپاژ آن ،باعث پارگی و کشیدگی يا رد كردن و بريدن دندانه تسمه خواهد شد. معمولا كار كرد زياد و يا سفت بودن زياد تسمه عامل خرابی هرزگرد ميباشد،
تسمه بايد بين 2 الی 3 ميليمتر قابل انعطاف باشد. و با دستگاه مخصوص سفتی آن تنظيم شود.
4- نصب تسمه نامرغوب و تقلبی که توان تحمل فشار و كار زیاد را ندارد. ( تسمه نو در سطح بيرونی و داخلی بر اثر تا كردن برای آزمايش نبايستی ترك و شستگی ديده شود . و يا اليافی از آن در حال جدا شدن باشد و يا حتی يكی از دندانه های آن مشكل داشته باشد. تسمه هايی كه بشكل تا خورده نگهداری شده اند و يا اشياء ديگری روی آنها گذاشته شده اند . دچار مشكل خواهند شد.)
5- روغن ريزی سر ميل لنگ و چرب شدن تسمه تايم
6- عدم استفاده از خودرو بمدت طولانی
آسيبهای ناشی از بريدن و يا رد كردن و يا جدا شدن دندانه های تسمه تايم :
در خودروهايی كه دارای موتور پژو نوع XU7JP/L3 1800 سي سي ميباشند اگر موتور روشن باشد يا خودرو در حال حركت باشد و تسمه تايمينگ كه عامل گردش ميل بادامك و در نهايت پائين بردن سوپاپها ميشود يك عاج( دنده) رد كند يا پاره شود و راننده سريعا ، دنده خودرو را در وضعيت دنده خلاص قرار ندهد ، چون كماكان ميل لنگ موتور در حال گردش بر اثر حركت چرخها ميباشد باعث بالا آمدن پيستون ميگردد ؛ در اين وضعيت سر پيستون به ته سوپاپهايی كه پائين مانده اند، برخورد ميكند و موجب آسيب به سوپاپ و پيستون و يا ساير اجزاء موتور خواهد شد. بنابراين تعويض بموقع تسمه تايم، باعث جلوگيری از آسيب به موتور خودرو ميگردد. هنگام تهيه تسمه نو، به جنس آن از نظر مرغوب بودن و استحكام دندانه ها، به علت حساسيت ، حتما توجه كنيد و نگذاريد مكانيك نوع نامرغوب را نصب نمايد .


زمان تعويض تسمه تايم :


زمان تعويض اين تسمه از 60000 هزار كيلومتر ( رانندگی با شتابهای منفی و مثبت زيادو با دور بالای موتور – دنده مرده - ايستايی و عدم كاركرد خودرو بمدت طولانی - گذشت زمان زياد حدود مثلا 3 سال از آخرين نصب – صدا دار شدن بلبرينگ تسمه سفت كن- روغن ريزی سر ميل لنگ – تسمه نامرغوب – تسمه بيش از حد سفت ) تا 80000 هزار كيلومتر ( رانندگی ملايم و پيوسته و با دور موتور متوسط و گذشت زمان حدود 2 سال) متغيير ميباشد . در صورتيكه از كيلومتر آخرين نصب و نوع كاركرد خودرو مطللع نميباشيد توصيه ميشود مكانيك شما ، تسمه را بصورت گفته شده بازديد كند:
در روز روشن و پر نور كاپوت را تا آخرين درجه آن بالا بزند و سمت چپ موتور ( سمت شاگرد) در محلی كه شيلنگهای رفت و برگشت بنزين به باك جفت هم قرار گرفته اند و بصورت قوس تقريبا نيمدايره ميباشند، شيلنگها را از روی بست آنها بدون فشار دادن بيش از حد آزاد كرده و روپوش لاكی تسمه تايم كه زير شيلنگها قرار گرفته را با باز كردن دو پيچ نگهدارنده آن كه يكی در بالا و ديگری در پائين است باز كند. ( پيچ پائينی آچار خوری سخت دارد بهمين علت مكانيك اينكار را بهتر است انجام دهد) خودرو را در دنده 5 گذاشته و آرام حركت دهيد و با عبور تسمه از مقابل شما آنرا از نظر فرسودگی و ترك خوردگی و نخ كش شدن و يا آسيب ديدگی و يا چرب بودن چك كند . در صورت وجود هر كدام از موارد گفته شده نياز به تعويض تسمه توسط مكانيك خواهيد داشت.